Iedereen kent bij het afdrukken vanuit Vision de optie verzendwijze. De verzendwijze bepaalt waar de afdruk, of dat nu een blad, lijst, offerte of factuur is, naar toe gaat. Wordt er geprint, gemaild of is geen actie nodig omdat je het betreffende document alleen even wil bekijken. Vaak wordt bij het afdrukken elke keer dezelfde verzendwijze gekozen.
Voor offertes en facturen is bij de klant al in te stellen of er gemaild of geprint wordt, maar sinds kort kan dat ook bij het rapport worden ingesteld.
Het doel is het keuzemenu bij het afdrukken zo min mogelijk nodig te hebben. Lekker makkelijk, want iedereen is wel eens een keer vergeten om bij de verzendwijze voor e-mail te kiezen. Natuurlijk is het wel zo dat als bijvoorbeeld bij een klant is ingesteld dat de factuur moet worden geprint, die keuze leidend is boven de standaard instelling.
Hoe werkt het:
- In het menupunt Onderhoud bevindt zich de optie Rapport. Alle afdrukkeuzes staan hier in.
- Kies het rapport dat moet worden ingesteld en kies Wijzig.
- Open het tabblad Info 2 en kies bij de Verzendwijze de optie die het moet zijn.
- Sla op.