Op verschillende plekken in Vision is het mogelijk om rapporten uit te draaien om deze vervolgens in te kunnen vullen. Dat kan in de huidige tijd sneller en papierloos. Daarom is nu de module Vragenlijsten ontwikkeld. Formulieren zijn breed inzetbaar: van intake tot materieelkeuring en van oplevering tot tevredenheid.
De formulieren worden ingevuld in VisionMobile, dus dat kan ter plaatse.
De opzet van formulieren is bewust heel breed gehouden en daardoor kunnen formulieren voor verschillende doelen worden ingesteld. Het is mogelijk de formulieren tussentijds op te slaan om later verder te gaan, te laten ondertekenen en om ze in te dienen zodat ze niet meer gewijzigd kunnen worden.
Op dit moment worden de vragenlijsten op twee plekken in VisionMobile ondersteund.
- Bij relatie en project:
Denk aan een intakeformulier, klanttevredenheidsonderzoek of een oplevering.
Formulieren zijn zowel in het medewerkersportaal als in het klantenportaal beschikbaar. - Bij materieel:
Denk aan de checklist voor keuring, reparatie of onderhoud. Dit is in combinatie met de module materieelbeheer.
Hoe werkt het?
- Stap 1 is het opstellen van de vragenlijst. Er zijn voorbeelden te importeren om je op weg te helpen.
- De vragenlijst wordt vervolgens toegewezen aan een relatie, project of materieel.
- De vragenlijst wordt ingevuld in VisionMobile.
- De ingevulde vragenlijst kan worden bekeken of naar pdf gezet in Vision.
Het opstellen van vragenlijsten:
Het opstellen van de vragenlijsten gebeurt in Vision. Voor de vragenlijsten zijn verschillende soorten vragen mogelijk zoals:
- Keuzelijsten waar meerdere antwoorden aangevinkt kunnen worden.
- Keuzelijsten waar maar één antwoord gekozen kan worden.
- Invoervelden voor tekst of getal.
- Een schuifbalk om een waarde op aan te geven.
- Een optie om de waardering in sterren uit te drukken.
- Titels om rubrieken in de vragenlijst aan te brengen.
Bij de vragen kan ook een extra veld worden toegevoegd om bijvoorbeeld een toelichting te geven.
Als het nodig is om een akkoord te krijgen kan bij de vragenlijst een handtekening verplicht worden gesteld.
Om de vragenlijst toe te passen wordt deze aan een project, een relatie of een materieel toegevoegd. Vanaf dat moment kan de vragenlijst in VisionMobile worden ingevuld. Een vragenlijst kan ook meerdere keren worden toegevoegd, bijvoorbeeld voor elke grote beurt.
Het invullen van de vragenlijsten:
Het invullen van de vragenlijsten gebeurt in VisionMobile. Dat kan in het medewerkersportaal zijn, maar de functie is ook beschikbaar in het klantenportaal. De tegel vragenlijsten is te vinden onder een project en onder een relatie. Voor materieel is een nieuwe tegel voor het beginscherm ontwikkeld waar het materieel kan worden bekeken en de vragenlijst kan worden ingevuld. Omdat soms één beeld meer zegt dan duizend woorden is er de mogelijkheid toegevoegd om afbeeldingen toe te voegen aan de opname.
Na het invullen:
De vragenlijsten met de gegeven antwoorden kunnen worden bekeken op de locatie waar ze worden toegevoegd. Bij de vragenlijsten is te zien wie heeft ingevuld, de eventuele handtekening en of de vragenlijst ook is ingediend. Bij indienen wordt een vinkje bij afgesloten gezet. De vragenlijst wordt dan definitief gemaakt en kan niet meer worden gewijzigd.
De ingevulde vragenlijst naar de klant sturen kan ook, er zijn verschillende rapporten beschikbaar om de vragenlijst, of meerdere, als document aan te maken en te versturen.