Skip to main content Skip to footer

18 augustus 2023

Koppelen van de VisionMobile app is veranderd

De manier waarop de VisionMobile app wordt gekoppeld aan GroenVision is vanaf versie 1.1.281 veranderd. Voorheen werd de koppeling geregeld via een centrale server, dit gaat vanaf nu via de eigen Vision omgeving van elk bedrijf. Dit heeft voordelen voor de continuïteit en zekerheid, maar heeft ook tot gevolg dat de wijze van koppelen is veranderd.

Waar voorheen bij het toevoegen van een apparaat het invoeren van het UUID voldoende was om de bezitter van het apparaat op connect te laten drukken, moet vanaf versie 1.1.281 de servernaam en licentiecode worden ingesteld in de app. Dit kan op twee manieren.

1. De makkelijkste methode is het scannen van een QR-code met de app. Zodra een device wordt toegevoegd verschijnt een QR-code bij het toegevoegde apparaat. Door deze te scannen wordt de verbinding gelegd en wordt het inlogscherm geopend.

 

2. Aangezien niet iedereen in de buurt is van een scherm om de QR-code te scannen is er een optie gemaakt voor het ingeven van de serveradres en licentie eigenaar id. Dit invulscherm wordt bereikt door in de app te tikken op hier. Er verschijnen dan invulvelden voor het serveradres en de licentie ID. Deze gegevens kunnen bij het koppelen van de devices worden gekopieerd om naar te gebruiker te sturen per mail of WhatsApp. Tip: Als de informatie via WhatsApp wordt verstuurd, stuur dan beide regels afzonderlijk, anders kan de medewerker de regels niet los kopiëren en plakken.

 

Belangrijk: in de Playstore van Android is de naam van de app veranderd in E-Vision mobile. Deze naam gaat op termijn ook gebruikt worden in de Appstore van de iPhone.

Wij maken gebruik van cookies om onze website nog beter op jouw behoeftes af te stemmen. Alle verzamelde gegevens zijn volledig geanonimiseerd.