Voor de inkoop van de materialen die in een project gecalculeerd zijn, is de inkoopmodule beschikbaar. Hiermee kunnen op basis van de calculatie snel en eenvoudig inkooporders worden gemaakt. Standaard wordt als afleveradres van een bestelling voor een project het projectadres gebruikt.
Als het de voorkeur heeft om de orders standaard niet op het projectadres, maar op de eigen werf te laten bezorgen, dan kan dit adres eenvoudig als standaard afleveradres worden ingesteld.
Deze instelling is te vinden bij het menupunt GROEN-Order (1), dan Instellingen (2), Systeeminstellingen (3). Zoek hier instelling OP001 op (4) en wijzig met het pennetje aan het begin van de regel. In het venster dat verschijnt kan de gewenste interne afdeling worden gekozen.
Is er nog geen afdeling, of kan de juiste afdeling niet gekozen worden, kijk dan in de helpdocsonline bij Interne afdeling toevoegen voor het instellen van de afdeling.
Start Vision een keer opnieuw op zodra de instelling is gedaan. Deze instelling wordt actief bij het inloggen.
Waar vind ik dit terug?
Het afleveradres is terug te vinden bij de inkooporder. Als de inkooporders vanuit het project worden gemaakt is dit te zien door na het aanmaken de inkooporder te openen. Bij het maken van een inkooporder vanuit het menupunt GROEN-Order kan het afleveradres meteen worden gekozen. Wil je meer weten over het inkopen van de materialen vanuit een project, bekijk dan het hoofdstuk over Inkoop materialen in de Helpdocsonline.
In de order staat in het tabblad Afleveradres (6) de ingestelde afdeling (7). Als de instelling PO001 leeg is gelaten staat bij de Aflever interne afdeling (7) de standaardafdeling. Bij het afleveradres (8) staat dan het projectadres. Het afleveradres is altijd handmatig achteraf te wijzigen, ongeacht de gekozen afdeling.