Een paar jaar geleden zijn de Infogroepen geïntroduceerd om meer structuur te brengen aan de informatie in het info tabblad. Inmiddels zijn deze Infogroepen ook al weer een tijdje beschikbaar in Mobile. Tijd om eens te kijken naar de voordelen van deze optie.
Zoals gezegd, bieden Infogroepen structuur in het info tabblad in de backoffice en in de portal. Het indelen van de digitale informatie in groepen zorgt voor overzicht en maakt het zoeken, zeker als er veel bestanden in de Info zitten, makkelijker. Vooral in Mobile scheelt zoeken via de groepen een hoop scrollen. Dat is de reden waarom al snel na de introductie van de Infogroepen, deze ook zijn opgenomen in Mobile.
De Infogroep is ook een goed middel om te kunnen filteren welke info voor de buitenmedewerker zichtbaar is. Er kan dan bijvoorbeeld worden gefilterd zodat tekeningen en situatiefoto’s zichtbaar zijn, maar inkoopopdrachten niet.
Werken met de Infogroep in Mobile
De keuze voor de Infogroepen zit bovenaan het scherm bij de info of bij de afbeeldingen. In deze balk staat de tekst “Info-groep” zolang er geen keuze is gemaakt. Zodra deze balk wordt aangeklikt verschijnen de ingestelde Infogroepen.
Infogroepen bij toevoegen
Ook bij het toevoegen van info en afbeeldingen in Mobile kan de buitenmedewerker aangeven welke Infogroep van toepassing is.
Let op! Als de info wordt gefilterd en de medewerker een Infogroep kiest die niet voor komt in het filter, zal de medewerker de toegevoegde informatie niet zien.
Meer herkenbaarheid met goede omschrijving
Om de herkenbaarheid van de info te vergroten is het veld omschrijving toegevoegd. Goed gebruik hiervan is vooral handig bij info in Vision zelf. In het infotabblad staat de info als tekstregels. Met een goede omschrijving kan worden voorkomen dat regels moeten worden open geklikt om te zien of het de juiste regel is.