Skip to main content Skip to footer

19 april 2024

NIEUW! Betere binding met de klant door het klantenportaal

Contact met de klant was altijd al belangrijk en wordt alleen maar belangrijker. Daarbij nemen de verwachtingen van de klant steeds verder toe. Waar voorheen een periodiek contactmoment de norm was, zijn er tegenwoordig steeds meer – zeker de grotere – klanten die graag inzage willen in de werkzaamheden, de planning of de facturen.

Om de klant die inzage te kunnen bieden is er de module klantenportaal. Deze module is op dezelfde basis gebouwd als Mobile, met dezelfde gebruiksvriendelijkheid en overzicht. De klant kan gebruik maken van de Mobile-app, maar in veel gevallen zal voor een klant een link om het klantenportaal in een browser te openen handiger zijn.

Het klantenportaal is volledig geïntegreerd in GroenVision. De informatie wordt hiermee volledig geautomatiseerd en mobiel ontsloten. Je werkt met één programma en één database!

Als het klantenportaal wordt geopend verschijnt een scherm zoals hieronder. Deze weergave is helemaal naar wens samen te stellen. Per tegel (Mits de module beschikbaar is) kan worden gekozen of deze zichtbaar moet zijn of niet en welke begeleidende tekst er bij komt te staan. Het is ook mogelijk om meerdere portalen aan te maken voor verschillende doelgroepen. Bijvoorbeeld een portaal met alle opties en een portaal met alleen de lopende projecten en de documenten. Het logo boven Welkom… kan zelf worden ingesteld.

Ook inhoudelijk kan er gestuurd worden. Bijvoorbeeld welke info en verslagen zichtbaar zijn voor de klant.
Bij de klant wordt een gebruiker aangemaakt op dezelfde wijze als de interne gebruikers en ook in het klantenportaal wordt met autorisaties voor de gebruiker of gebruikersgroep gewerkt om te bepalen wat wel of niet zichtbaar is.

Raadplegen projecten:
Er zijn verschillende opties beschikbaar om de projecten te tonen: de projecten in offertefase, of juist in uitvoering of gereed. Als een project wordt gekozen, dan verschijnen tegels in beeld die ook in het medewerkersportaal worden gebruikt.

Welke tegels in beeld verschijnen wordt bepaald door de autorisatie. Zo kan een klant bijvoorbeeld de uitgebrachte offertes bekijken of zelfs toegang gegeven worden tot de planning van het betreffende project. Deze zijn als pdf te openen, ook de documenten die als rtf gemaakt zijn worden, net als bij het e-mailen, eerst omgezet naar pdf.

Verslagen, meldingen en klachten:
Voor wie met de verslagen werkt is het ook mogelijk om de klant inzicht te geven in (een deel van) de verslagen en ook de klant zelf verslagen aan te laten maken. Dat is een mooie manier om klanten inzicht te bieden in de status van meldingen en klachten en om de vragen van klanten strak op te volgen. Verslagen die in het klantenportaal worden ingegeven, krijgen een eigen contactcode mee zodat er snel met een filter kan worden gemonitord of er nieuwe verslagen, meldingen of klachten zijn. U biedt de klant daarmee meteen de mogelijkheid om een en ander toe te lichten met afbeeldingen. De weergave vindt, net als in WhatsApp, plaats door de input van de klant rechts weer te geven en de andere input links. Herkenbaar en inzichtelijk.

Vragenlijsten
Ook de nieuwe module vragenlijsten heeft een plek in het klantenportaal. Laat de klant meelezen over wat er tijdens de intake is ingevuld, of biedt de klant de mogelijkheid om een klanttevredenheidsformulier in te vullen.

Wij maken gebruik van cookies om onze website nog beter op jouw behoeftes af te stemmen. Alle verzamelde gegevens zijn volledig geanonimiseerd.