Skip to main content Skip to footer

15 september 2023

Nieuwe standaard lay-outs beschikbaar met flexibeler beheer van logo en briefpapier

Voor het factureren van projecten is de lay-out van “Projectfactuur compleet” al enige tijd de standaard. In deze lay-out zijn allerlei slimmigheden ingebouwd voor regiewerk, termijnen, creditfacturen en nog veel meer. Om nog beter tegemoet te komen aan de vraag om regiewerk te factureren zijn er twee lay-outs toegevoegd. In dit proces is ook het actueel houden van het briefpapier vereenvoudigd.

Allereerst de twee nieuwe standaard lay-outs. Op basis van vragen vanuit de gebruikers is besloten om twee soorten regiefacturen toe te voegen voor het factureren van regiewerk. Deze lay-outs hebben dezelfde ingebouwde slimmigheden voor als het geen regiewerk is.

  1. Project factuur verdicht (regie per datum) voor het factureren van regiewerk verdicht per datum, per kostensoort/omschrijving werkpakket (Rapport ID 773)
  2. Project factuur verdicht (regie per kostensoort) voor het factureren van regiewerk verdicht per kostensoort/omschrijving werkpakket (Rapport ID 775)


Benieuwd naar alle slimmigheden en mogelijkheden in de factuurlay-outs? Bekijk hier het overzicht.

Deze nieuwe lay-outs zijn algemeen beschikbaar in de voorbeeldrapporten en eenvoudig te installeren. Klik hier voor de beschrijving

Logo en briefpapier
Het logo en/of het briefpapier dat wordt gebruikt voor offertes en facturen staat centraal opgeslagen.Elke keer dat een offerte, factuur of andere brief wordt gemaakt haalt Vision deze afbeelding uit die map en zet die in de uitvoer. Tot voor kort moesten deze bestanden altijd opgeslagen staan in een aangewezen map op de server waar Vision op is geïnstalleerd. Dat werkt prima, maar is lastig in het beheer. Als er bijvoorbeeld een nieuwe huisstijl is, moet eerst de juiste map worden gevonden. Voor wie in de SaaS werkt is het helemaal niet mogelijk om zelf het briefpapier te vervangen.

Daarom is voor iedereen met de module Info de mogelijkheid toegevoegd om de Bedrijfsinfo te gebruiken. In de nieuwe lay-outs is dat al geïntegreerd.

Hoe werkt het?
Zoals gezegd, allereerst moet de lay-out erop zijn ingericht.
Daarna kan het briefpapier, logo, branchelogo of wat er ook aan de brief moet worden toegevoegd, aan de Bedrijfsinfo worden toegevoegd. Bij de referentiecode kan vervolgens worden ingegeven waarvoor de info bedoeld is.
Zodra er een nieuwe huisstijl of opmaak van het briefpapier is, kan de aanwezige regel bij bedrijfsinfo worden verwijderd en wordt een nieuwe regel met de nieuwe opmaak toegevoegd.

Klik hier voor meer uitleg over de Bedrijfsinfo

Klik hier voor de uitleg waar je brief-, vervolgpapier, logo of handtekening kunt plaatsen zodat dit op je documenten komt. 

TIP! Wist je dat de Bedrijfsinfo ook kan worden gebruikt voor bijvoorbeeld het meesturen van de algemene voorwaarden met de offerte? Lees hier hoe je dit kunt instellen.

Wij maken gebruik van cookies om onze website nog beter op jouw behoeftes af te stemmen. Alle verzamelde gegevens zijn volledig geanonimiseerd.